Навчальні матеріали

10.09.12

Урок Навчання в Інтернеті 10 клас



Марущак Зоряна Михайлівна
 
Тема уроку: Навчання в Інтернеті(10 клас)
План
1.     Каталоги освітніх сайтів
2.     Інтерактивне дистанційне навчання
3.     Електронні бібліотеки
4.     Інтернет - енциклопедії
5.     Сайти навчальних закладів
6.     Дистанційні олімпіади, конкурси,проекти
Мета: сформувати поняття:освітній сайт;веб - енциклопедія;дистанційне навчання;
розглянути:українські та зарубіжні освітні сайти;веб-енциклопедії; Інтернет-ресурси з можливістю дистанційного навчання;
формувати вміння:використовувати освітні сайти, веб - енциклопедії.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Базові поняття й терміни: освітній сайт, веб-енциклопедії, дистанційне навчання, дистанційний курс.
Структура уроку
І. Організаційний етап...........................................                         2–3 хв
ІІ. Перевірка домашнього завдання..........................                   2–3 хв
ІІІ. Відтворення та корекція опорних знань ..............                    5–10 хв
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу ............................................ 10–15 хв
V. Формування практичних умінь і навичок ..........                                   15–25 хв
VI. Домашнє завдання ............................................ .                                2–3 хв
VII. Підбиття підсумків уроку ...................................                     2–3 хв
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Відтворення та корекція опорних знань
Бесіда з елементами опитування та демонстрація
1. Що означає термін «сайт»?
2. Як називаються програми для перегляду сайтів? Наведіть приклади.
3. Як ви розумієте поняття «освітній сайт»?
4. Чи маєте ви досвід роботи з освітніми сайтами?
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Глобальній комп'ютерній мережі Інтернет належить особливе місце в процесі становлення інформаційного суспільства. Інтернет змінює як життя людини, так і її саму. На планеті поступово зникають просторові та часові розмежування, стираються кордони між державами, об’єднуються в єдину мережу найвіддаленіші куточки. Саме за допомогою мережі Інтернет серед молоді пропагуються певні цінності, світоглядні стереотипи та моделі поведінки. Новітні інформаційні технології, за допомогою Інтернету, впливають на систему цінностей сучасної учнівської молоді.
На нинішньому етапі розвитку суспільства проблема цінностей знову постає провідне місце в процесі пізнання соціальної реальності і пов'язано це, в першу чергу, з трансформацією всіх сфер життєдіяльності людини. Процеси у суспільстві, обумовлені переходом від індустріального до інформаційного суспільства, викликають необхідність перегляду трансформацій, які відбуваються у всіх сферах життєдіяльності під впливом інформаційних технологій.
1.     Сайт, веб-сайт (англ. Site, Web-site) — сукупність веб-сторінок, доступних у мережі Інтернет, які об’єднані як за змістом, так і навігаційно. Фізично сайт може розміщуватися як на одному, так і на декількох серверах.
Освітній сайт — це сайт, на якому висвітлюються матеріали, що пов’язані з освітою, навчанням, роботою освітніх установ.
Приклади освітніх сайтів:


http://www.olymp.vinnica.ua/
http://www.nenc.gov.ua/
http://www.biology.org.ua/
http://www.methmath.chat.ru/
http://www.gomulina.orc.ru/
http://www.univ.kiev.ua/ua/


Поясніть термін «енциклопедія».
Відповіді учнів узагальнюються.
2.     Енциклопедія (лат. encyclopaedia від грец. έγκύκλιος παιδεία —«круг наук», дав.-гр. κύκλος — коло і дав.-гр. παιδεία — навчання, наука) — «коло наук», сукупність наукових знань з широкого кола питань. Первісно слово означало сукупність знань, які слід було засвоїти у середньовічній педагогіці. Слово дістало сучасне значення після появи у XVI ст. енциклопедій — книжок, у яких були зібрані відомі на той час знання з різних галузей науки. Назви цих книжок під час видання церковнослов’янською, а потім російською мовами
прийнято було перекладати як «Коло наук».
1.       Як ви розумієте термін «веб-енциклопедія»?
2.       Хто з вас працював з веб-енциклопедією?
Відповіді учнів узагальнюються, формулюється означення.
3.       Веб - енциклопедія — енциклопедія, матеріали якої доступні з використанням веб-інтерфейсу.
Приклади веб-енциклопедій:


http://uk.wikipedia.org
http://www.megakm.ru/
http://iplants.ru/encikl.php
http://ru.wiktionary.org/wiki/
http://www.krugosvet.ru/
Каталоги освітніх сайтів: Освітній портал – osvita.org.ua
Repetitor.ua – Репетитор
Каталог освітніх ресурсів – rubook.ru
Ucheba.ru – навчання.ру
http://www.physicum.narod.ru – фізична енциклопедія
http://www.femto.com.ua/ - Енциклопедыя фізики і техніки
http://www.parta.com.ua/school_program/10/mathematics/ - всі предмети, зокрема, математика
http://fizika.net.ua – сайт вчителів України


Як ви розумієте термін — дистанційне навчання? У яких випадках ця форма навчання є актуальною?
4.       Дистанційне навчання (англ. distant learning) — новий спосіб реалізації процесу навчання, в основі якого лежить використання сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій, що дозволяють навчатися на відстані за відсутності безпосереднього,особистого контакту між викладачем і учнем.
Дистанційний курс — це комплекс навчально-методичних матеріалів та освітніх послуг, створених у віртуальному навчальному середовищі для організації дистанційного навчання на основі інформаційних і комунікаційних технологій.
Основними елементами дистанційного курсу є системи навчально-методичних матеріалів та освітніх послуг, які поділяються за формою і за змістом.
Система навчально-методичних матеріалів містить такі форми:
o   структуровані електронні інтерактивні навчальні матеріали, що розміщені у віртуальному навчальному середовищі, для організації навчання через Інтернет;
o   друковані матеріали (навчальний посібник, опорний конспект або робочий зошит, методичні рекомендації для слухачів, методичні рекомендації для викладачів), необхідність розроблення яких визначається їх специфікою;
o   додаткові навчальні засоби та носії навчальної інформації (компакт-диски, відеокасети, аудіокасети), що містять довідки і енциклопедичні посилання, призначені для поглиблення пізнавальних можливостей дистанційного курсу,
o   необхідність розроблення цих навчальних засобів визначається специфікою дистанційного курсу.
Адреси сайтів дистанційного навчання:
http://www.intuit.ru/
V. Формування практичних умінь і навичок
Виконання практичного завдання
1. Здійснити пошук:
1.       освітніх веб-ресурсів з профільного предмета;
2.       веб-енциклопедії з профільного предмета.
2. Зареєструватись на сайті http://www.intuit.ru/.
3. Вибрати курс, опрацювати першу лекцію.
4. Оформити звіт в Microsoft Word (скріншоти, що підтверджують виконання завдань ).
5. Зберегти звіт. (С:\10А(Б...) ЕЗНП\Звіт4_прізвище.doc).
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми. (Варіант 1)
VІ. Підбиття підсумків уроку
Коментоване оцінювання роботи учнів на уроці.
VІІ. Домашнє завдання1. Опрацювати конспект уроку.
2. Написати автобіографію. Переглянути сайт школи sc21.at.ua та блог кабінету інформатики - http://kabinform21.blogspot.com/2012/08/blog-post.html

Немає коментарів:

Дописати коментар